Foto's
Foto's
Beschrijving
Wat heeft Recreatiepark De Dikkenberg te bieden?
- Zwemmen
- Praktische voorzieningen
- Verblijfsmogelijkheden
Wat heeft Recreatiepark De Dikkenberg te bieden?
Zwemmen
- Meer (of vlakbij)
Praktische voorzieningen
- Honden toegestaan
- Wifi
Verblijfsmogelijkheden
- Huuraccomodaties
- Staanplaats caravan/tent
Beoordelingen
Ik raad het iedereen af om hier een huisje te kopen. Het is een prachtig park, maar zodra je je handtekening hebt gezet om een perceel te huren, begint het gedonder. De eigenaar, Tom Brouwer, maakt misbruik van de macht die het parkcontract hem geeft. Zo confronteerde hij mij 1 dag voordat mijn huisje zou worden geplaatst met een rekening van 2400 euro vanwege zogenaamde commissie. Hier was op voorhand niets over gezegd of afgesproken, maar als ik niet betaalde, dan mocht mijn huisje het park niet op. Dan kan je dus letterlijk geen kant op, want waar laat je een vakantiehuisje? Waar je ook goed alert op moet zijn, is dat je bij een eventuele verkoop van je huisje 10% (!) van de opbrengst af moet staan aan Tom (dit is een clausule in het contract). Dit geld moet aan Tom worden overgemaakt vóór de eigendomsoverdracht. Doe je dit niet dan dwarsboomt hij de verkoop door de nieuwe koper niet te accepteren. Dus het is een prachtig park, maar denk echt goed na voordat je hier een perceel huurt of huisje koopt!
Komen er tot volle tevredenheid al jaren en waarderen de gehanteerde standaard op dit park. Geen migranten of anderzijds mensen die een onveilige indruk wekken/maken, vanwege de strikte regels voor koop, huur, onderhuur en dergelijke. Prettige familiaire sfeer.
Op het terrein is een camping die rustig is gelegen tussen allerhande stacaravans die op erfpachtgrond staan. Verder zijn er chalets op eigen grondkavels die veelal gesitueerd zijn om vijvers, die mandelig eigendom zijn van de belendende chaleteigenaren. Om verdere verpaupering van erfpachtkavels, chaletpercelen en mandelige percelen tegen te gaan, regelt de eigenaar/beheerder, die bijzonder autoritair kan overkomen, op kosten van bewoners, volgens zijn eigen regels en maatstaven het tuin-vijver onderhoud via een door hem uitgekozen hoveniersbedrijf als het onderhoud door de chalet eigenaren niet aan zijn eisen voldoet. Hierdoor kunnen oa de chaleteigenaren voor hoge kosten komen te staan doordat deze eigenaar van het park ongevraagd dit onderhoud aan hun eigendomsperceel zonder overleg voor hun rekening laat uitvoeren, ook bij afwezigheid van de chalet eigenaar. Op vragen hierover via de mail wordt door de eigenaar /beheerder veelal niet gereageerd. De eigenaar/beheerder lijkt van weinig kennis te getuigen iz eigendoms recht en klantvriendelijkheid. De servicekosten en vaste kosten van de erfpacht en eigendoms percelen zijn aan de forse kant door oa de hoge gasprijs van door het park geleverd gas, abonnement tv en radio met een zeer beperkt aantal zenders, traag internet abonnement, zwembad, onderhoud aan infrastructuur, groenvoorzieningen en gemeentelijke belastingen. Van mei tot september is het verwarmd buitenzwembad en kinderbadje geopend met ligweide, trampoline en springkussen. Ook is er een tennisbaan( niet gratis) en speeltuin. Horeca nu met ook een nieuwe beheerder heeft zeer slecht werkende gratis WiFi. Mobiele gsm netwerk heeft geen tot zeer slechte dekking. In zomer vakantie is er een kinderanimatie en in weekend vaak live optreden met kans op geluidsoverlast in buurt van de horeca. Fietsen en ebikes te huur. Geen campingwinkel. Winkels Bennekom en Renkum op 4 km afstand per fiets. Park en zwembad zijn enkel toegankelijk voor gasten via een slagboom.
mooie omgeving maar de camping vonden we toch wat te massaal.
Wij hebben op de camping gestaan. Helaas was er op ons plekje weinig gras waardoor het wat modderig was. En ik vind het altijd jammer dat bij een vrij dure campeerprijs per nacht je ook nog douchemuntjes moet kopen. Verder hebben wij echt genoten en is het park jeugdig aangelegd en onderhouden. Zeker aan te raden!
Laat ik voorop stellen dat het een mooi park is. En een paar weken daar met je caravan is prima. Maar ik kan iedereen ontraden om een huisje te kopen. Wij zijn er helaas ingetrapt en dat heeft ons 40.000 euro gekost. Als ze eenmaal je grond willen dan begint het gedonder als je wilt verkopen. Eerst zeggen ze dat het nog eenmaal verkocht mag worden met behoud van staanplaats. Eigenlijk is het huisje dan al waardeloos geworden. Maar goed.. dan denk je voor een klein bedrag verkopen. Dan deugt er ineens van alles niet. En ook al zou je het opknappen zeggen ze dat ze toch een nieuwe koper niet goedkeuren. Je kan geen kant meer op. En dan moet je caravan eraf en de grond geëgaliseerd.. kost je nog eens 4000 euro. Nogmaals een mooi park, maar ik kan iedereen ontraden om iets te kopen. Foto's zijn te bekijken op fb album. Dickie Berg in schaijk.
Erg mooi park met veel natuur, vogels en rust. Schoon verwarmd zwembad, goede horeca en een fijne gemoedelijke sfeer. Een aanrader voor gezinnen en stellen. In de omgeving zijn prachtige wandel en fiets routes te vinden.
Wat een heerlijke altijd goed onderhouden plek om te verblijven. Zowel in het hoog- als laagseizoen. Je zit midden in de natuur in een rustige omgeving. Geen andere parken dichtbij. De nieuwe eigenaren, die er sinds enkele maanden zijn, zijn ook weer ontzettend gedreven, vriendelijk en klantgericht. Sinds begin deze maand wordt de horeca (restaurant met heerlijk terras, bar en cafetaria) gerund door een super enthousiast stel. Nu één keer daar gegeten en dat is zeker voor herhaling vatbaar. Kortom, alleen maar genieten op de Dikkenberg!
Na het lezen van de voorgaande recentie, op aandringen van mijn vrouw toch maar besloten mijn ervaringen over ons recente verblijf hier te delen. Helaas waren die niet onverdeeld positief. Het verblijf op de camping zelf was zeer aangenaam. Wij waren zeer gecharmeerd van de rust, het groene karakter en nabijheid van natuur, die de camping te bieden heeft. De vaste bewoners bleken opmerkelijk behulpzaam, toen wij er niet direct in slaagden ons huisje te lokaliseren en toonden buitengewoon veel interesse in wie wij waren en wat wij kwamen doen. Echter, toen wij ons de eerste avond opmaakten om een hapje te eten in het restaurant van de camping, stond ons een onaangename episode te wachten. Bij het naderen van het restaurant merkten we op dat er meerdere tafels bezet waren door gasten die genoten van drankjes en hapjes. Het restaurant zelf bleek echter verlaten. Pas toen wij weer buiten stonden en ons hardop afvroegen of er bedienend personeel aanwezig was, werden wij benaderd door een man, die aan een van de tafels gezeten was. Hierop informeerden wij naar de mogelijkheden om te dineren, wat ons een afkeurende reactie van deze man opleverde; het was duidelijk dat hij ons een stel uilskuikens vond, omdat wij de tijden waarop er eten werd geserveerd niet kenden. Dit onbeschofte gedrag negerend, gingen we toch maar zitten om in elk geval een drankje te nemen. Terwijl wij ons drankje bestelden, werden wij - zogenaamd grappig - op een neerbuigende manier behandeld, alsof wij een groepje brallerige studenten waren, die op hun nummer gezet moesten worden. Toen de drankjes daarna eindelijk verschenen, bleek er een fout gemaakt te zijn met de bestelling, hoewel we ons toch duidelijk hadden uitgedrukt.Toen wij de man beleefd hierop wezen, zette hij degene die het drankje had besteld op botte wijze weg als een besluiteloze draaikont en liep vervolgens lachend weg, om zich te verpozen met de vaste gasten aan de andere tafels. Enkele minuten later keerde hij alsnog terug om het drankje te wisselen. Hierna stelde hij zich wat beleefder op in woord, maar zijn blik en houding spraken boekdelen. De erop volgende avonden besloten we daarom ook om maar niet meer in dat restaurant te gaan dineren. Al met al een mooi weekend gehad in Bennekom en omgeving, maar de ervaring met het restaurant bij de camping geeft jammer genoeg een wrange nasmaak aan het bezoek. Ons advies: de camping is zeker de moeite waard, maar mijdt het restaurant als je niet tot de vaste clientèle behoort, want buitenstaanders zijn duidelijk niet welkom.
De huisjes zijn mooi en het park is schitteren. Maar... het restaurant ter plaatse word gerund door een gekke nekkenkletser. Wij werden ontvangen met een scheve blik. En in het algemeen was de omgang met de eigenaar op zijn zachtst gezegd zeer ongemakkelijk. Een van ons werd zelf lijfelijk bejegend met een zogenaamd amicale klets in de nek, die overduidelijk tot in Bennekom te horen was. De keuken was al dicht, maar wij konden nog wel een slof wit broodje met gefrituurde schnitzel krijgen. Helaas bleek dit door Babylonische spraakverwarring niet doorgegeven te zijn aan de keuken. Ons voorstel: gebruik enkel robot-taal en zorg dat je de nekkenklets-rituelen kent voor je jezelf waagt aan een bestelling. Would not visit again.
Laatste 10 beoordelingen
Ik raad het iedereen af om hier een huisje te kopen. Het is een prachtig park, maar zodra je je handtekening hebt gezet om een perceel te huren, begint het gedonder. De eigenaar, Tom Brouwer, maakt misbruik van de macht die het parkcontract hem geeft. Zo confronteerde hij mij 1 dag voordat mijn huisje zou worden geplaatst met een rekening van 2400 euro vanwege zogenaamde commissie. Hier was op voorhand niets over gezegd of afgesproken, maar als ik niet betaalde, dan mocht mijn huisje het park niet op. Dan kan je dus letterlijk geen kant op, want waar laat je een vakantiehuisje? Waar je ook goed alert op moet zijn, is dat je bij een eventuele verkoop van je huisje 10% (!) van de opbrengst af moet staan aan Tom (dit is een clausule in het contract). Dit geld moet aan Tom worden overgemaakt vóór de eigendomsoverdracht. Doe je dit niet dan dwarsboomt hij de verkoop door de nieuwe koper niet te accepteren. Dus het is een prachtig park, maar denk echt goed na voordat je hier een perceel huurt of huisje koopt!
Komen er tot volle tevredenheid al jaren en waarderen de gehanteerde standaard op dit park. Geen migranten of anderzijds mensen die een onveilige indruk wekken/maken, vanwege de strikte regels voor koop, huur, onderhuur en dergelijke. Prettige familiaire sfeer.
Op het terrein is een camping die rustig is gelegen tussen allerhande stacaravans die op erfpachtgrond staan. Verder zijn er chalets op eigen grondkavels die veelal gesitueerd zijn om vijvers, die mandelig eigendom zijn van de belendende chaleteigenaren. Om verdere verpaupering van erfpachtkavels, chaletpercelen en mandelige percelen tegen te gaan, regelt de eigenaar/beheerder, die bijzonder autoritair kan overkomen, op kosten van bewoners, volgens zijn eigen regels en maatstaven het tuin-vijver onderhoud via een door hem uitgekozen hoveniersbedrijf als het onderhoud door de chalet eigenaren niet aan zijn eisen voldoet. Hierdoor kunnen oa de chaleteigenaren voor hoge kosten komen te staan doordat deze eigenaar van het park ongevraagd dit onderhoud aan hun eigendomsperceel zonder overleg voor hun rekening laat uitvoeren, ook bij afwezigheid van de chalet eigenaar. Op vragen hierover via de mail wordt door de eigenaar /beheerder veelal niet gereageerd. De eigenaar/beheerder lijkt van weinig kennis te getuigen iz eigendoms recht en klantvriendelijkheid. De servicekosten en vaste kosten van de erfpacht en eigendoms percelen zijn aan de forse kant door oa de hoge gasprijs van door het park geleverd gas, abonnement tv en radio met een zeer beperkt aantal zenders, traag internet abonnement, zwembad, onderhoud aan infrastructuur, groenvoorzieningen en gemeentelijke belastingen. Van mei tot september is het verwarmd buitenzwembad en kinderbadje geopend met ligweide, trampoline en springkussen. Ook is er een tennisbaan( niet gratis) en speeltuin. Horeca nu met ook een nieuwe beheerder heeft zeer slecht werkende gratis WiFi. Mobiele gsm netwerk heeft geen tot zeer slechte dekking. In zomer vakantie is er een kinderanimatie en in weekend vaak live optreden met kans op geluidsoverlast in buurt van de horeca. Fietsen en ebikes te huur. Geen campingwinkel. Winkels Bennekom en Renkum op 4 km afstand per fiets. Park en zwembad zijn enkel toegankelijk voor gasten via een slagboom.
mooie omgeving maar de camping vonden we toch wat te massaal.
Wij hebben op de camping gestaan. Helaas was er op ons plekje weinig gras waardoor het wat modderig was. En ik vind het altijd jammer dat bij een vrij dure campeerprijs per nacht je ook nog douchemuntjes moet kopen. Verder hebben wij echt genoten en is het park jeugdig aangelegd en onderhouden. Zeker aan te raden!
Laat ik voorop stellen dat het een mooi park is. En een paar weken daar met je caravan is prima. Maar ik kan iedereen ontraden om een huisje te kopen. Wij zijn er helaas ingetrapt en dat heeft ons 40.000 euro gekost. Als ze eenmaal je grond willen dan begint het gedonder als je wilt verkopen. Eerst zeggen ze dat het nog eenmaal verkocht mag worden met behoud van staanplaats. Eigenlijk is het huisje dan al waardeloos geworden. Maar goed.. dan denk je voor een klein bedrag verkopen. Dan deugt er ineens van alles niet. En ook al zou je het opknappen zeggen ze dat ze toch een nieuwe koper niet goedkeuren. Je kan geen kant meer op. En dan moet je caravan eraf en de grond geëgaliseerd.. kost je nog eens 4000 euro. Nogmaals een mooi park, maar ik kan iedereen ontraden om iets te kopen. Foto's zijn te bekijken op fb album. Dickie Berg in schaijk.
Erg mooi park met veel natuur, vogels en rust. Schoon verwarmd zwembad, goede horeca en een fijne gemoedelijke sfeer. Een aanrader voor gezinnen en stellen. In de omgeving zijn prachtige wandel en fiets routes te vinden.
Wat een heerlijke altijd goed onderhouden plek om te verblijven. Zowel in het hoog- als laagseizoen. Je zit midden in de natuur in een rustige omgeving. Geen andere parken dichtbij. De nieuwe eigenaren, die er sinds enkele maanden zijn, zijn ook weer ontzettend gedreven, vriendelijk en klantgericht. Sinds begin deze maand wordt de horeca (restaurant met heerlijk terras, bar en cafetaria) gerund door een super enthousiast stel. Nu één keer daar gegeten en dat is zeker voor herhaling vatbaar. Kortom, alleen maar genieten op de Dikkenberg!
Na het lezen van de voorgaande recentie, op aandringen van mijn vrouw toch maar besloten mijn ervaringen over ons recente verblijf hier te delen. Helaas waren die niet onverdeeld positief. Het verblijf op de camping zelf was zeer aangenaam. Wij waren zeer gecharmeerd van de rust, het groene karakter en nabijheid van natuur, die de camping te bieden heeft. De vaste bewoners bleken opmerkelijk behulpzaam, toen wij er niet direct in slaagden ons huisje te lokaliseren en toonden buitengewoon veel interesse in wie wij waren en wat wij kwamen doen. Echter, toen wij ons de eerste avond opmaakten om een hapje te eten in het restaurant van de camping, stond ons een onaangename episode te wachten. Bij het naderen van het restaurant merkten we op dat er meerdere tafels bezet waren door gasten die genoten van drankjes en hapjes. Het restaurant zelf bleek echter verlaten. Pas toen wij weer buiten stonden en ons hardop afvroegen of er bedienend personeel aanwezig was, werden wij benaderd door een man, die aan een van de tafels gezeten was. Hierop informeerden wij naar de mogelijkheden om te dineren, wat ons een afkeurende reactie van deze man opleverde; het was duidelijk dat hij ons een stel uilskuikens vond, omdat wij de tijden waarop er eten werd geserveerd niet kenden. Dit onbeschofte gedrag negerend, gingen we toch maar zitten om in elk geval een drankje te nemen. Terwijl wij ons drankje bestelden, werden wij - zogenaamd grappig - op een neerbuigende manier behandeld, alsof wij een groepje brallerige studenten waren, die op hun nummer gezet moesten worden. Toen de drankjes daarna eindelijk verschenen, bleek er een fout gemaakt te zijn met de bestelling, hoewel we ons toch duidelijk hadden uitgedrukt.Toen wij de man beleefd hierop wezen, zette hij degene die het drankje had besteld op botte wijze weg als een besluiteloze draaikont en liep vervolgens lachend weg, om zich te verpozen met de vaste gasten aan de andere tafels. Enkele minuten later keerde hij alsnog terug om het drankje te wisselen. Hierna stelde hij zich wat beleefder op in woord, maar zijn blik en houding spraken boekdelen. De erop volgende avonden besloten we daarom ook om maar niet meer in dat restaurant te gaan dineren. Al met al een mooi weekend gehad in Bennekom en omgeving, maar de ervaring met het restaurant bij de camping geeft jammer genoeg een wrange nasmaak aan het bezoek. Ons advies: de camping is zeker de moeite waard, maar mijdt het restaurant als je niet tot de vaste clientèle behoort, want buitenstaanders zijn duidelijk niet welkom.
De huisjes zijn mooi en het park is schitteren. Maar... het restaurant ter plaatse word gerund door een gekke nekkenkletser. Wij werden ontvangen met een scheve blik. En in het algemeen was de omgang met de eigenaar op zijn zachtst gezegd zeer ongemakkelijk. Een van ons werd zelf lijfelijk bejegend met een zogenaamd amicale klets in de nek, die overduidelijk tot in Bennekom te horen was. De keuken was al dicht, maar wij konden nog wel een slof wit broodje met gefrituurde schnitzel krijgen. Helaas bleek dit door Babylonische spraakverwarring niet doorgegeven te zijn aan de keuken. Ons voorstel: gebruik enkel robot-taal en zorg dat je de nekkenklets-rituelen kent voor je jezelf waagt aan een bestelling. Would not visit again.
Adres & contact
-
Panoramaweg 27, 6721 MK Bennekom
-
+31318414627
-
Website bezoeken
-
E-mail sturen