Foto's
DierenPark Amersfoort
Foto's
Beschrijving
Beoordelingen
Ontzettend mooi park, veel te zien en doen voor kinderen. Veel bomen en daarmee op hete dagen ook genoeg schaduw. Voelt een beetje of je in de Ardennen bent. Leuke waterspeelplek (riviertje) voor kleintjes. Mooi aangekleed en niet te ver lopen. Verrassend park. Enige minpunt dat je moet betalen voor de paar attracties, kaartjes zijn duur zat.
Mooi dierenpark, niet te groot maar veel dieren te zien en meer natuurlijke verblijfsruimten. Het park is schoon en heeft voldoende parkeerplekken en een parkeergarage. Alles ligt in een bosrijke omgeving met redelijk hoogteverschil. Een ontspannen park met veel uitdaging voor kinderen.
Het leuke dierenpark van Nederland. Wij hebben niet voor niets een abonnement genomen. Heel vroeger al met onze kinderen en nu jaren later dus weer. Hier kom je tot rust en dat met de leukste dieren om je heen. Geweldige omgeving van deze dierentuin. Fantastische medewerkers. Mooi opgezet park met oog voor elk detail en vooral voor de dieren. Trots dat wij zo’n mooie dierentuin om de hoek hebben.
Hallo Wij gingen Op 13 april als gezin naar dierenpark Amersfoort wat ons erg tegenviel en niet aangeven was dat bijna het halve park geen verblijf van de dieren had overal werkzaamheden plaats vonden maar wel bij de kassa de volle prijs betalen nou dat is volgens mij niet de bedoeling want je betaald wel ergens voor alleen je krijg geen waar voor je geld en er wordt ons ook niks gezegd daarover bij de kassa ik heb hier ook beelden van gemaakt dat het meren deel leeg is en werkzaamheden plaatsvinden Ik voel me eigen wel erg soort van opgelicht daarom raad ik iedereen ook maar af om je geld uit te gaan geven aan dierenpark Amersfoort Ik zou uitwijken naar een mooi ander dierenpark waar je wel waar voor je geld krijg en een leuke dag met je gezin te hebben Ik zal mijn verhaal op nog meer verschillende sociaal media platform nog toevoegen Mvg
DierenPark is een echte parel! We gingen op een zondag met de kids en het was super gezellig. De dierenverblijven zijn groot en leuk ingericht, de kinderen waren helemaal weg van de apen en de zeeleeuwen. De speeltuin is een knaller en er zijn genoeg plekken om te eten. Wat mij vooral aansprak was de authentieke sfeer en de medewerkers die echt betrokken zijn. Echt een plek waar je een hele dag zoet bent met het hele gezin. Ze doen echt hun best om het bezoek leuk te maken.❤️
Heel mooi park, heel leuk voor de kinderen! We hebben een hele dag genoten van dit park! Het personeel was heel vriendelijk en het park is mooi onderhouden. Wat we enkel jammer vonden was dat we moesten betalen voor de trein en carrousel, maar dat heeft ons niet gelaten om het toch te doen :-)
(bezocht op 5 april 2026 - 1e Paasdag) In tegenstelling tot andere dierentuinen/-parken hoef je jezelf niet te haasten. Je hebt tijd genoeg om alles op je gemak te bekijken en mocht je een dier gemist hebben, kun je nog eens teruglopen. Dus dat is heel fijn. Is het duur? Ligt er helmaal aan hoe je het bekijkt. Het runnen van een dierentuin is niet goedkoop. Afgezien van het feit dat de dieren je de oren van het hoofd eten, heb je natuurlijk nog andere zaken die (steeds meer) geld kosten. Denk ook aan het facilitaire deel en het personeel wat betaald moet worden. Maar er zijn natuurlijk altijd mogelijkheden om links en rechts wat te bezuinigen. (online ticket kopen bijvoorbeeld) De horeca is wel aan de prijs. € 3,15 voor een gewoon kopje (150ml) koffie, € 8,95 voor een broodje, € 4,25 voor een Magnum. Ik kan me dus heel goed vorostellen dat je dan zelf eten meebrengt. Dat is verder ook geen probleem; dat mag gewoon. Wat ik erg leuk vond, was dat ik de luiaard van heel dichtbij kon bekijken. Die hing letterlijk bij de ingang van "De Nacht". Jammer is wel dat er dan geen personeel aanwezig is om te voorkomen dat mensen toch de luiaard gaan aaien. Daar mag wel aandacht aan besteedt worden. Al met al een leuke dag gehad.
Dierenpark Amersfoort is een leuk park voor kinderen. Wij hebben genoten, wij vonden het alleen jammer dat je voor sommige dingen moest betalen. Het treintje was 1 euro pp, de boottocht was 5 euro per boot. Je moet zelf trappen, houd er dus rekening mee dat je een goede conditie moet hebben. De prijzen in het restaurant waren ook erg hoog dus beter zelf wat meenemen.
Leuk dieren park. Heel fijn dat de honden mee mogen, Alleen 1 min puntje is dat je als hondenbaas veel zit te wachten omdat de honden die het park in mogen niet langs de dieren mag lopen. Heel vaak kom je tegen honden niet toegestaan
Bospark aan de rand van Amersfoort. Niet alle dieren zijn op ieder moment zichtbaar maar er is altijd genoeg te zien. Dierentuin is ingericht met aandacht voor kinderen, met veel klim- en klautermogelijkheden. Naast all time favorites als tijgers en giraffes vond ik zelf de parasolmierenkolonie erg bijzonder. Grote parkeerplaats. Ook makkelijk te bereiken vanaf station Amersfoort, maar 5 minuutjes met de bus. Leuke plek voor een dagje weg.
Laatste 11 beoordelingen
Ontzettend mooi park, veel te zien en doen voor kinderen. Veel bomen en daarmee op hete dagen ook genoeg schaduw. Voelt een beetje of je in de Ardennen bent. Leuke waterspeelplek (riviertje) voor kleintjes. Mooi aangekleed en niet te ver lopen. Verrassend park. Enige minpunt dat je moet betalen voor de paar attracties, kaartjes zijn duur zat.
Mooi dierenpark, niet te groot maar veel dieren te zien en meer natuurlijke verblijfsruimten. Het park is schoon en heeft voldoende parkeerplekken en een parkeergarage. Alles ligt in een bosrijke omgeving met redelijk hoogteverschil. Een ontspannen park met veel uitdaging voor kinderen.
Het leuke dierenpark van Nederland. Wij hebben niet voor niets een abonnement genomen. Heel vroeger al met onze kinderen en nu jaren later dus weer. Hier kom je tot rust en dat met de leukste dieren om je heen. Geweldige omgeving van deze dierentuin. Fantastische medewerkers. Mooi opgezet park met oog voor elk detail en vooral voor de dieren. Trots dat wij zo’n mooie dierentuin om de hoek hebben.
Hallo Wij gingen Op 13 april als gezin naar dierenpark Amersfoort wat ons erg tegenviel en niet aangeven was dat bijna het halve park geen verblijf van de dieren had overal werkzaamheden plaats vonden maar wel bij de kassa de volle prijs betalen nou dat is volgens mij niet de bedoeling want je betaald wel ergens voor alleen je krijg geen waar voor je geld en er wordt ons ook niks gezegd daarover bij de kassa ik heb hier ook beelden van gemaakt dat het meren deel leeg is en werkzaamheden plaatsvinden Ik voel me eigen wel erg soort van opgelicht daarom raad ik iedereen ook maar af om je geld uit te gaan geven aan dierenpark Amersfoort Ik zou uitwijken naar een mooi ander dierenpark waar je wel waar voor je geld krijg en een leuke dag met je gezin te hebben Ik zal mijn verhaal op nog meer verschillende sociaal media platform nog toevoegen Mvg
DierenPark is een echte parel! We gingen op een zondag met de kids en het was super gezellig. De dierenverblijven zijn groot en leuk ingericht, de kinderen waren helemaal weg van de apen en de zeeleeuwen. De speeltuin is een knaller en er zijn genoeg plekken om te eten. Wat mij vooral aansprak was de authentieke sfeer en de medewerkers die echt betrokken zijn. Echt een plek waar je een hele dag zoet bent met het hele gezin. Ze doen echt hun best om het bezoek leuk te maken.❤️
Heel mooi park, heel leuk voor de kinderen! We hebben een hele dag genoten van dit park! Het personeel was heel vriendelijk en het park is mooi onderhouden. Wat we enkel jammer vonden was dat we moesten betalen voor de trein en carrousel, maar dat heeft ons niet gelaten om het toch te doen :-)
(bezocht op 5 april 2026 - 1e Paasdag) In tegenstelling tot andere dierentuinen/-parken hoef je jezelf niet te haasten. Je hebt tijd genoeg om alles op je gemak te bekijken en mocht je een dier gemist hebben, kun je nog eens teruglopen. Dus dat is heel fijn. Is het duur? Ligt er helmaal aan hoe je het bekijkt. Het runnen van een dierentuin is niet goedkoop. Afgezien van het feit dat de dieren je de oren van het hoofd eten, heb je natuurlijk nog andere zaken die (steeds meer) geld kosten. Denk ook aan het facilitaire deel en het personeel wat betaald moet worden. Maar er zijn natuurlijk altijd mogelijkheden om links en rechts wat te bezuinigen. (online ticket kopen bijvoorbeeld) De horeca is wel aan de prijs. € 3,15 voor een gewoon kopje (150ml) koffie, € 8,95 voor een broodje, € 4,25 voor een Magnum. Ik kan me dus heel goed vorostellen dat je dan zelf eten meebrengt. Dat is verder ook geen probleem; dat mag gewoon. Wat ik erg leuk vond, was dat ik de luiaard van heel dichtbij kon bekijken. Die hing letterlijk bij de ingang van "De Nacht". Jammer is wel dat er dan geen personeel aanwezig is om te voorkomen dat mensen toch de luiaard gaan aaien. Daar mag wel aandacht aan besteedt worden. Al met al een leuke dag gehad.
Dierenpark Amersfoort is een leuk park voor kinderen. Wij hebben genoten, wij vonden het alleen jammer dat je voor sommige dingen moest betalen. Het treintje was 1 euro pp, de boottocht was 5 euro per boot. Je moet zelf trappen, houd er dus rekening mee dat je een goede conditie moet hebben. De prijzen in het restaurant waren ook erg hoog dus beter zelf wat meenemen.
Leuk dieren park. Heel fijn dat de honden mee mogen, Alleen 1 min puntje is dat je als hondenbaas veel zit te wachten omdat de honden die het park in mogen niet langs de dieren mag lopen. Heel vaak kom je tegen honden niet toegestaan
Bospark aan de rand van Amersfoort. Niet alle dieren zijn op ieder moment zichtbaar maar er is altijd genoeg te zien. Dierentuin is ingericht met aandacht voor kinderen, met veel klim- en klautermogelijkheden. Naast all time favorites als tijgers en giraffes vond ik zelf de parasolmierenkolonie erg bijzonder. Grote parkeerplaats. Ook makkelijk te bereiken vanaf station Amersfoort, maar 5 minuutjes met de bus. Leuke plek voor een dagje weg.
Ontzettend mooi en groot park met veel interactieve onderdelen, waar je zeker een volledige dag nodig hebt om alles te kunnen zien en doen. Helaas viel de houding van het personeel ons erg tegen. De medewerkers die we tegenkwamen (met uitzondering van het personeel bij de ticketcontrole en in de horeca), kwamen afstandelijk en ongeïnteresseerd over. Er werd nauwelijks gegroet of een glimlach gegeven, zelfs niet tijdens de momenten waarop je de verzorgers kon ontmoeten. Ondanks onze enthousiasme werden we helaas genegeerd door een verzorger, terwijl in het park nadrukkelijk wordt aangegeven op welke tijdstippen je verzorgers kunt ontmoeten. Hierdoor was er geen gelegenheid om vragen te stellen of een leuk gesprek aan te gaan, terwijl dat wel wordt verwacht op zo’n moment. Dit zette zich voort tot aan de souvenirwinkel, waar het personeel aan de kassa ons niet begroette en vooral met elkaar in gesprek was. Alles bij elkaar was dit erg jammer en maakte het de ervaring minder gastvrij dan we hadden gehoopt. Hopelijk kan hier in de toekomst meer aandacht aan worden besteed, zodat het park niet alleen leuk is vanwege de dieren, maar ook vanwege de vriendelijke en open sfeer.
Adres & contact
-
Barchman Wuytierslaan 224, 3819 AC Amersfoort
-
Website bezoeken